Kinderbrillen of geen kinderbrillen?

Om aan te haken bij onze myopie- en kinderbrillen-special in de laatste editie van Eyeline Magazine, vroegen wij onze zes trendpanelleden naar hun verkoop van kinderbrillen en hoe belangrijk deze verkoop is voor hun winkel. Deze keer lichten we de reactie van Madelon Grit uit.

 

“In stadscentra wonen minder kinderen dan in buitenwijken of dorpen. Mijn winkel zit midden in het centrum van Utrecht, dus er wonen weinig tot geen kinderen in de buurt. Ouders zijn geneigd eerder te kiezen voor de opticien om de hoek omdat er vaker wat gesteld of gerepareerd moet worden aan de brillen van kinderen. Gelukkig komen ze voor hun eigen bril wél naar mij toe! Kinderbrillen zijn om deze reden geen belangrijk onderdeel van mijn collectie. We hebben er natuurlijk wel een paar, maar bestellen liever voor die ene klant wat op zicht”. – Madelon Grit, eigenaar Grit Optiek in Utrecht

 

Benieuwd naar de mening van andere opticiens en optiekexperts?

Een jaar lang in iedere editie van Eyeline Magazine komen zes opticiens en inkoopexperts aan het woord. Ondernemers met kleine winkels, grote winkels of meerdere winkels, afkomstig uit alle Nederlandse windstreken, van Groningen tot Limburg. In iedere editie van Eyeline Magazine lichten we één of meerdere brillentrends uit. Maar wat gebeurt er trendtechnisch gezien in de optiekwinkels? Volgen opticiens de trends of maken ze trends? Wat willen consumenten en waar worden zij door beïnvloed? Lees de mening van onze andere vijf trendpanelleden: Hans Korse, Inge van der Maten, Mariëlle Koolen, Remco Bosman en Eelke Veltman in Eyeline Magazine 4-2024.