Kinderbrillen in de schijnwerpers: de visie van Eelke Veltman

Om aan te haken bij onze myopie- en kinderbrillen-special in de nieuwste editie van Eyeline Magazine, vroegen wij onze zes trendpanelleden naar hun verkoop van kinderbrillen en hoe belangrijk deze verkoop is voor hun winkel. Ditmaal zoomen we in op de reactie van Eelke Veltman.

 

“Wij verkopen zeker kinderbrillen; we hebben een voorraad van ongeveer 150 kindermonturen verdeeld over BBIG en Red. Voor ons is dat voldoende, al zie ik ook erg mooie andere merken voorbijkomen. Qua omzet zijn kinderbrillen niet echt relevant; wat wel relevant is, is de diversiteit in dynamiek. Het is gewoon gezellig om die jonge leergierige energie in de winkel te hebben en het zorgt voor het kerngevoel van een familiebedrijf. Merkbaar is dat als we marketing om kinderbrillen doen, de verkoop toeneemt. Zouden we eigenlijk wat meer kunnen doen. Als trend zien we dat er steeds vaker proactief gevraagd wordt naar myopiemanagementglazen zoals MiyoSmart van Hoya. Dat is een trend die ons enorm bevalt. Qua looks zien we dat onze jonge klanten redelijk meebewegen met onze volwassen klanten, onze kinderen kiezen voor stijl”. – Eelke Veltman, eigenaar Bril&Lens in Monnickendam.

 

Benieuwd naar de mening van andere opticiens en optiekexperts?

Een jaar lang in iedere editie van Eyeline Magazine komen zes opticiens en inkoopexperts aan het woord. Ondernemers met kleine winkels, grote winkels of meerdere winkels, afkomstig uit alle Nederlandse windstreken, van Groningen tot Limburg. In iedere editie van Eyeline Magazine lichten we één of meerdere brillentrends uit. Maar wat gebeurt er trendtechnisch gezien in de optiekwinkels? Volgen opticiens de trends of maken ze trends? Wat willen consumenten en waar worden zij door beïnvloed? Lees de mening van onze andere vijf trendpanelleden: Hans Korse, Madelon Grit, Inge van der Maten, Mariëlle Koolen en Remco Bosman in Eyeline Magazine 4-2024.