Het belang van kinderbrillen bij Eye Wish

Om aan te haken bij onze myopie- en kinderbrillen-special in de laatste editie van Eyeline Magazine, vroegen wij onze zes trendpanelleden naar hun verkoop van kinderbrillen en hoe belangrijk deze verkoop is voor hun winkel. Deze keer lichten we de reactie van Remco Bosman, Category Manager bij Eye Wish uit.

 

“Bij ons vind je een uitgebreid assortiment aan kinderbrillen. Wij begrijpen hoe belangrijk het is dat ook de jongste klanten de perfecte bril kunnen vinden. Daarom bieden we in geselecteerde winkels, waar we de meeste potentie zien, een speciale collectie kinderbrillen aan. Helaas is het niet mogelijk om in al onze vestigingen kinderbrillen aan te bieden, maar we zorgen ervoor dat de winkels die ze wel hebben, een gevarieerd en kwalitatief hoogstaand assortiment hebben. Zo kunnen kinderen bij ons terecht voor trendy brillen, passend bij hun persoonlijke stijl en behoeften. Kinderbrillen zijn ontzettend belangrijk voor onze winkel: we begrijpen dat kinderen tegenwoordig veel tijd achter schermen doorbrengen, wat vaak leidt tot de behoefte aan een bril. Daarom hechten we veel waarde aan een goed aanbod. Ons doel is ervoor te zorgen dat elk kind de juiste bril kan vinden die niet alleen het zicht verbetert, maar ook comfortabel en stijlvol is. Een goed assortiment kinderbrillen is essentieel voor ons, omdat we ook willen bijdragen aan de ooggezondheid van de jongste generatie. Wij bieden zowel eigen merk kinderbrillen als brillen van externe kinderbrillenmerken in ons assortiment. Kinderbrillen moeten, naast het bieden van draagcomfort, vooral ook ‘hufterproof’ zijn, dus makkelijk te repareren, flexibel en stevig zijn. Hoewel trends soms overlappen, ligt de nadruk bij kinderbrillen vooral op duurzaamheid en gemak. Sommige kinderen vinden het leuk om een bril te dragen die lijkt op die van hun moeder of vader. Toch bieden wij een zeer gevarieerd aanbod dat vaak verschilt van de volwassen collecties. Kinderbrillen zijn vaak kleurrijk en speels, maar er zijn ook modellen in rustige, effen kleuren. Het belangrijkste is dat elk kind een bril kan vinden die past bij zijn of haar persoonlijke stijl en behoeften”. – Remco Bosman, Category Manager bij Eye Wish.

 

Benieuwd naar de mening van andere opticiens en optiekexperts?

Een jaar lang in iedere editie van Eyeline Magazine komen zes opticiens en inkoopexperts aan het woord. Ondernemers met kleine winkels, grote winkels of meerdere winkels, afkomstig uit alle Nederlandse windstreken, van Groningen tot Limburg. In iedere editie van Eyeline Magazine lichten we één of meerdere brillentrends uit. Maar wat gebeurt er trendtechnisch gezien in de optiekwinkels? Volgen opticiens de trends of maken ze trends? Wat willen consumenten en waar worden zij door beïnvloed? Lees de mening van onze andere vijf trendpanelleden: Hans Korse, Inge van der Maten, Mariëlle Koolen, Madelon Grit en Eelke Veltman in Eyeline Magazine 4-2024.

Tags: